onsdag 31 januari 2007

Fukta din luft



Nu är jag igång och tipsar igen. Vi fick för oss att vi skulle mäta luftfuktigheten hemma i vår lägenhet. Rekommenderad luftfuktighet är ca 30-40%. Vi hade 24%. Detta kan förklaras av att vi har väldigt mycket elektronik hemma utöver TV och hushållsapparater. Detta förklaras i sin tur av att min sambo är tekniknörd och även hamster.

Jag googlar allting. Kan man inte hitta det på Google så finns det inte. Således googlade jag luftfuktighet och resultat av för låg sådan, och där stod bland annat att läsa att "Torr luft ökar risken för förkylning.Torr luft torkar ut slemhinnor och infektionsrisken ökar."

Konklusion: Min sambo har varit nästan konstant förkyld i ett år. Ser någon ett samband?

Behöver jag säga att vi numera är fyra i familjen; det är jag, D och våra två pingviner.

Bild: Biltema

Inga kommentarer: