onsdag 24 januari 2007

Springa med snökedjor



Jag fick ett par Yaktrax i julklapp av min lillebror och har av uppenbara skäl (läs snöbrist) inte fått möjlighet att testa dem ännu. Idag ska dock premiärturen bli av och det ska bli mycket spännande att se om de funkar! Enligt den svenska agenturen Exerbe är Yaktrax Pro ett av de bästa halkskydden på marknaden. Tja, vi får väl se om jag blir övertygad!

Yaktrax Pro är utrustat med löstagbar rem, och när man springer eller går så biter sig hundratals små spiraler fast i isen under fötterna. Visst låter det häftigt?!

Jag återkommer med ett utlåtande. Ska bli spännande att se om mitt knä håller dessutom.

Update: Jodå, visst funkade mina Yaktrax! Jag ger dem 5 av 5 möjliga! Inte en tillstymmelse till halkning, och då sprang jag både på snö och is. Mina knän valde också att funka idag och gjorde bara lite ont i början. En fantastisk kväll att springa - kallt och alldeles stjärnklart!

Bilden är förresten hämtad från Exerbe.

Inga kommentarer: