onsdag 10 januari 2007

I´m a keso-lover, yes I am

Jag älskar keso. Jag säger det igen. Jag älskar keso.

Det ska vara Valios 2% variant, och den är ju god att jag kan äta den varje dag, gärna två gånger om det kniper. Tidigare åt jag Valios 0,1% keso, men den sålde alltför ojämnt så de valde att ta bort den ur sortimentet. Vid det tillfället var jag lite besviken eftersom jag åt många sådana burkar under min diet i somras, men när jag upptäckte den 2%-iga så har jag inte tittat tillbaka en enda gång.

Vi äter ofta omelett och blandar då ofta ner en burk keso för att "osta" till det. Krydda med lite salt och nymalen svartpeppar så har du en toppengod lunch eller middag. Vi äter lagad mat både till lunch och till middag på kvällen och med några ägg och en burk keso så är du hemma!

På jobbet äter jag ofta en burk keso till mellanmål på eftermiddagen. Jag har förätit mig på äcklig kesella och eftersom jag inte använder Fun Light så vet jag inte vad jag ska blanda i kesellan. Kesella utan något som tar bort kvargsmaken fixar jag inte!

På förmiddagen äter jag ofta en skiva osötat rågbröd med en burk makrill i tomatsås med tomatsåsen bortspolad(!). Det var ett tips jag fick inför min diet; att spola makrillen under vatten för att ta bort det eventuella fett som ligger i tomatsåsen. Kanske lite överdrivet eftersom det är gott med makrill MED tomatsås, men denna vana har hängt med sedan dess.

Jag äter ofta samma sak till frukost och mellanmål på veckorna. Lite trist kan tyckas, men det är enkelt och jag slipper tänka. :D

1 kommentar:

Puma sa...

Keso är skitbra! Kanongott till rivna morötter och kikärtor sprinklad med lite italiensk salladskrydda. Eller tillsammans med vaniljsocker och fruktsallad.