torsdag 11 januari 2007

Jag har fått e-mail från en kändis

Kändis och kändis, det beror på vem man frågar. :D Jag ska alltså följa Anders Szalkais marathonprogram för 4-timmars och jag var lite osäker på om jag kunde hoppa in i programmet på nuvarande vecka eller om jag skulle börja från början med upptrappning. Eftersom jag springer ca 3 ggr i veckan så fanns det en hel del frågetecken kring ämnet och jag mailade alltså Anders Szalkai (kändisen). Svaret löd som sådant att Anders trodde att jag mycket väl kunde hoppa in på nuvarande vecka så nu är det bara att ta tjuren vid hornen och börja köra fartlekar, backträning och annat spännande!

Idag står det dock styrketräning på schemat och tanken är att jag ska köra överkropp idag: Bröst, biceps, triceps, axlar och rygg. När jag tränade styrketräning 4-5 dagar i veckan inför min tävling så delade jag självklart upp träningen och körde ofta en 3-4 övningar per muskelgrupp. Nu, när jag endast kör styrketräning 2 dagar i veckan så skulle det ta alltför lång tid att köra så många övningar. Nu blir det 2 övningar mer muskelgrupp, med undantag för ryggen då jag brukar köra 3.

Inga kommentarer: