onsdag 17 januari 2007

Benträning med 1000 andra människor och knytt

Ja, så blev det då benträning i går på gymmet och upplägget såg ungefär ut som jag hade tänkt det (se tidigare inlägg). Jag såg en himla spännande maskin som verkar kanon för rumpan, men med så mycket folk som sprang omkring och lekte med de nya fina maskinerna så kändes det som att jag lika gärna kunde vänta till nästa vecka då vi "ordinarie" får tillbaka "vårt" gym! Detta är den andra och sista gratisveckan, thank God!

Jag körde inte alls på mina maxvikter, men åh vad det kändes i baksida lår när jag skulle köra sista setet på de raka marklyften. Jag misstänker att det var den nya välsmorda lårcurlen som var boven i dramat. Den kändes så lätt och så inbjudande att jag inte kunde hålla mig ifrån att lägga på lite extra, trots att jag inte kört ben på över en månad. De gamla maskinerna var tröga och rostiga, och lade man på 5 kg för mycket så gick den inte att rubba.

Jag som alltid slarvar med stretchingen kommer att få problem i fortsättningen om jag inte skärper mig!

Ikväll är det tänkt att vi ska ut i skogen. Jag ska springa en mycket backig 5-kilometare och D ska gå en sväng. Det blir nog mycket trevligt.

2 kommentarer:

Puma sa...

Jag håller med. Gratisveckor är piss. Ingen ordning på gymet - ingen fokus. Men du verkar ju lyckas med att få träningsvärk ändå, så musklerna har fått jobba trots stoj och trängsel! Dina ben kommer att klara Västerbron x 2 galant den 9 juni!

Nannis sa...

Usch - påminn mig inte om Västerbron! Jag har inte kunnat löpträna sedan i tisdags förra veckan eftersom jag har känt mig lite hängig. Man blir lite stressad av att inte kunna träna när man har ett mål som hägrar, blir det inte så för dig?

Nåväl, det är ju bara januari... :)