tisdag 30 januari 2007

Lyx

Så äntligen har jag betalt medlemsavgiften till Växjö Löparklubb. Jag kikade ner i deras klubblokal i går kväll efter min skogspromenad (utan stavar eftersom jag inte fick upp bagageluckan), och jag blev mycket väl mottagen. Det bästa av allt är att de har inomhusträning nu på vintern då de tränar i Tipshallen. Då springer man på mjuka inomhusbanor som går under läktarna, vilket passar mig mycket bra nu när jag har ont i knäet.

Knäontet är fortfarande kvar dessvärre. I går kväll gick jag 5 km i backig terräng uppe i Fyllerydskogen, och det kändes bra i knäet tills dess att de riktigt branta backarna dök upp. Då fick jag lite låsningar i knäleden (det är åtminstone så det känns). Jag ska vila ytterligare några dagar och sedan börja känna mig för.

Detta innebär att jag måste hitta ett alternativ till löpningen även i kväll. Kanske skulle ge mig på spinning? Egentligen tycka jag spinning trist, men nöden har ingen lag. Det går ett förbränningspass kl. 18.30 som känns lite lockande. Vi får väl se om det finns plats!

Inga kommentarer: