onsdag 17 januari 2007

Jag vill inte sova ensam

Sambon ska åka på jobbrelaterad resa till Joensuu i Finland nästa vecka (Joensuu ligger nära den ryska gränsen) och jag får 5 hela dagar för mig själv. Oh joy tänker vissa, oh no tänker jag. Jovisst, det är jätteskönt att få lite ensamtid när man är sambo, men nätterna!! Jag är väldigt mörkrädd och sover som oftast med en liten lampa tänd när jag är ensam. Ibland är det dock inte tillräckligt, då får jag släpa ner alla sängattiraljerna till soffan på nedervåningen. Jag sover alltid med ansiktet utåt i rummet när jag sover därnere. Då har jag ju koll på ytterdörren! :D

På mitt förra jobb reste jag jättemycket och jag var väldigt trött på det, men fördelen var ju att vi båda fick lite tid för sig själva och så fick man ju längta. :) Det värsta var dock den ångest jag kände inför varje resa när jag skulle packa kvällen innan + all väntan på flygplatser och tågstationer så klart!

Inga kommentarer: