tisdag 9 januari 2007

Massage är ljuv musik..

...tills man ska gå och lägga sig. Ajajaj, vad ont jag brukar ha i ryggen efter en halvtimmas massage. Jag var på massage i dag efter lunch och han massören brukar inte spara på krutet direkt. Jag har förresten samma massör som friidrottslandslaget... :) De kanske kan överföra lite skills till mig via hans händer! Hahaha! Jag får så ont i axlarna och är hård som flinta i musklerna. Att sitta framför datorn på jobbet där jag har ergonomiska hjälpmedel är nog ingen fara, men när jag sitter hemma på golvet och har datorn på vardagsrumsbordet är nog ingen hit för mina axlar... Han tyckte att jag skulle komma tillbaka inom kort ialla fall.

Idag är det dags för två stora inköp:

1. Reflexväst
2. Windstoppermössa typ Seger

Frågan är om man ska vara snål och köpa reflexväst på ÖB eller Clas Olsson eller om man ska slå på stora trumman och köpa västen i någon sportaffär där den kostar minst det tredubbla!

Seger har många fina mössor, men alla har inte windstopperfunktionen inbakad. Eftersom tanken är att jag ska åka skidor i mitten av mars så tror jag ändå att jag måste ha windstopper, det är inte trevligt att frysa om öronen! Förra året var vi i Vemdalen och då hade jag med mig ett par helt ok skidvantar (som har funkat utmärkt under de småländska vintrarna). Tyvärr är jag superkänslig om händerna och höll på att frysa fingrarna av mig. Efter en förmiddags åkande och halvt förfrysta fingrar fick jag krypa till korset och investera i ett par Hestrahandskar och det har jag aldrig ångrat även om de gjorde hål i plånboken!

Jag är självutnämnd funktionsklädesjunkie och det står jag för! Det är viktigt med rätt grejor, det blir så mycket roligare då!

Inga kommentarer: