torsdag 4 januari 2007

Jag har bestämt mig

Efter att ha velat fram och tillbaka i flera års tid så har jag äntligen fattat ett beslut: Jag ska springa Stockholm Marathon i år! Jag anmälde mig på nyårsafton och hade sedan fyra dagar på mig att betala in anmälningsavgiften. Inte heller det var ett enkelt beslut och jag vägde fördelar mot nackdelar innan jag äntligen loggade in på min internetbank och släppte betalningen till Stockholm Marathons postgiro. Varför jag velar? Jo, anledningen är att jag skulle ha tävlat i Body Fitness i december 2007, men jag lade ner den satsningen ca 2 månader innan tävlingen skulle gå av stapeln. Jag fixade nämligen inte den pressen jag lade på mig själv. Ett maraton anser jag dock vara en helt annan grej. Här är det ingen som bedömer hur snyggt jag springer och jag tävlar endast mot mig själv.

Nu gäller det! Jag sprang Göteborgsvarvet 2002 och hade då redan planer på att springa maraton. Nu äntligen har jag satt dessa planer i verket och det ska bli riktigt kul!

1 kommentar:

Puma sa...

Bra att du betalt anmälan innan du kom på andra tankar! Jag ska som sagt ta och betala min uhm... snart... ;)