måndag 8 januari 2007

Så här första dagen på jobbet...

...efter två veckors semester känns helt OK faktiskt! Jag tycker att det är skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen efter att ha sovit till 10.30 varenda dag i två veckor. Jag tror att människan mår bra av att ha rutiner. Jag skulle avsky att vara arbetslös och bara gå runt och vara sysslolös varje dag. Jag var arbetslös i ca 6 månader för fyra år sedan och det var inte kul!

I lördags for vi till D:s mamma i Mellbystrand eftersom han trodde att havsluften skulle göra honom gott och kurera hans förkylning snabbare. Tyvärr mådde han rätt så kass av katten istället så jag tror att detta besök gjorde honom sämre än innan. Men det var skönt med miljöombyte ialla fall! Jag sprang en sväng på 6 km igår på förmiddagen och skrämde slag på alla pensionärer som gick tipspromenad och som hade glömt sina hörapparater. När jag kom tillbaka till huset så var varmvattnet slut så jag fick duscha min blåsfrusna kropp i iskallt vatten. :( Det positiva var att jag fick äta en bit chokladkaka som snabba kolhydrater istället för riskakor eftersom vi inte hade med oss några sådana.

På bägen hem svängde vi förbi IKEA i Älmhult för att köpa en ny bäddmadrass. När vi kom hem och skulle bädda så upptäckte vi att den nya bäddmadrassen är ca 5 cm för kort! Det nya standardmåttet på madrasser verkar vara 90x195 numera. D:s fötter låg alltså utanför bäddmadrassen när vi skulle sova! Ett kort samtal till IKEAs kundtjänst nu på morgonen visade att detta berodde på vacuumförpackningen och att vi skulle ge det några veckor. Men vi sov bra på den ialla fall och kände oss inte allergiska, vilket är en bra sak.

Inga kommentarer: