onsdag 24 januari 2007

Hur kan knäont bara försvinna?

Jag har haft lite känningar i höger knä efter min asfaltslöpning i söndags, särskilt när jag har gått i trappor. I morse fick jag helt plötsligt jätteont i vissa vinklar och hade till och med ont när jag cyklade. Jag kom till jobbet och blev tvungen att ta hissen upp till 3:e våning.

Helt plötsligt är knäontet väck! Vad hände? Hur kan det komma så snabbt och sedan försvinna till ett nästintill obefintligt ont? Har jag nått den åldern då man måste sova med kålomslag mot värk? Apropå kålomslag förresten; Anja Pärsson använde just kålomslag mot sina onda knän härom veckan och hennes läkare uttalade sig om detta och sa att han aldrig hade hört talas om kålomslag mot värk.

Eh, denna metod är ju gammal som gatan. Används ofta mot växtvärk hos barn. Är det så att gemene man inte använder sina vitkålshuvuden i just detta syfte? Spaningen fortsätter.

Inga kommentarer: