onsdag 31 januari 2007

Roma sulla mia mente


Jag går med Rom i tankarna hela tiden just nu. Om tre veckor ska min mor och jag ut på äventyr och det ska bli så fantastiskt roligt! Vi har inte varit och rest på egen hand tidigare, och för min mammas del så kommer det att bli än mer spännande eftersom hon inte har flugit sedan 1972. :D

Jag har varit i Rom en gång tidigare, när jag gick på gymnasiet. På Ållebergsgymnasiet i Falköping har man som tradition att humanistklassen åker till Rom andra året. Vi hade en helt otrolig latinlärare som guidade oss runt Rom och vi hade så roligt! Vi var även på audiens hos den dåvarande påven, Johannes Paulus II, och jag fick möjlighet att ta honom i hand! Via Ella upptäckte jag en jättebra Romguide som jag kommer att lusläsa inför resan.

Det roliga är att även D ska åka till Rom, och det redan nästa torsdag. Han ska åka tillsammans med sin pappa och bror. Det är bra att de åker före oss, eftersom vi då kan få lite praktiska råd om hur man tar sig in till stan o.s.v. från flygplatsen. Sånt är alltid krångligt!

Inga kommentarer: