fredag 12 januari 2007

Gårdagens träning

Igår kväll var jag och styrketränade för första gången på jag vet inte hur många veckor. Jag tror inte att jag har styrketränat sedan runt Lucia, kan det stämma tro? Hmmm... Hur som haver, Hälsostudion har just gått igenom en helrenovering och de har köpt in en massa nya, fina maskiner. Jag föredrar oftast att använda fria vikter, men här kunde jag se flera maskiner som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att använda regelbundet. Det är dessvärre öppet hus v. 2-3 och alla får träna gratis, vilket innebär att gymmet befolkas av mycket folk som vanligtvis inte tränar där samt snorungar som "leker" med maskinerna. I går kväll var det dock helt OK, men VARMT!

Jag körde biceps, triceps och axlar. Det märktes att det var ett tag sedan, styrkan fanns inte riktigt där. Jag brukar köra så tungt som möjligt med ca 8 reps. Ingen fisträning här inte! :)

Gårdagens övningar:

Axlar: Sidolyft + hantelpressar
Biceps: Hantelcurl + skivstång
Triceps: Pressdowns (rak stång) + kickbacks med hantel (osäker på namnet här)

1 kommentar:

Puma sa...

Hej Nannis, jag har förstått att du kan det här med styrketräning. Kan inte du sparka mig i baken ibland så att jag också går och tränar styrka? Jag är en sådan där lat hälsofreak. Jag tycker att det är "lätt" att gå ut och springa ett långpass, för det kräver inte så mycket engagemang. Det är bara att gå ut och göra det och tänka på något annat under tiden. Men ska man köra en ordentlig genomkörare med vikter, ja då måste man vara mer engagerad och köra sina olika muskelgrupper etc. Det kräver liksom mer. Förstår du vad jag menar? Att hålla på med femtioelva reps och låga vikter är skittrist. Jag vill också ha tungt och få reps. Jag vill ju att mina muskler ska synas! (Jag fattar inte varför tjejer är nojiga för att de ska bli bulliga om de "råkar" ta i en hantel - som om det skulle hända). Nej Nennis, snälla ge mig en spark i baken nu och då så jag får tummen ur!!!
:)