torsdag 25 januari 2007

Tycka träning trist

Finns det något jag undviker in i det sista så är det att träna mage. Det är nog det tråkigaste jag vet, förutom att borsta tänderna. En gång för riktigt länge sedan läste jag att Carola tränade sina magmuskler när hon körde bil. Låter konstigt, men hon påstod att hon spände sina magmusker omedvetet när hon satt bakom ratten. Jag har nog också tänkt lite i de banorna, inte just magträning vid bilkörning, utan mer att magmusklerna får sig en omgång när man springer. På något sätt stämmer det nog, men det är definitivt inte tillräckligt om man vill ha en schysst mage. Dessutom är det viktigt att man, som löpare, har en stark bål.

En kompis till mig har tävlat i fitness vid ett antal tillfällen, och hon har (hade) en riktigt fin mage. Hon avslöjade att hon vigde ett helt träningspass i veckan åt magen - och då körde hon mage i två timmar! Jag var med på ett sådant pass en gång och höll självklart på att krevera av leda.

Mirakel inträffar dock ibland, för i går kväll så var det jag som tog fram yogamattan och gjorde situps framför TV:n.

Inga kommentarer: