måndag 15 januari 2007

Veckans träning

Jag hoppas att jag ska få upp så mycket ork idag så att jag fixar att masa mig till gymmet i kväll. Tanken är att jag ska köra ben + rygg idag. Jag brukar variera mina övningar på gymmet, men ofta ser mitt benprgram ut så här:

Uppvärmning i Smithmaskinen (2x12 reps) utan vikt
Benspark (3x8)
Knäböj (antingen i Smithen eller fristående). Fristående är dessutom mycket mer allsidig träning jämfört med Smithen eftersom du tränar balansen på ett helt annat sätt. I Smithen blir övningen mer isolerad.
Utfall (3x8), ibland med bakre foten i golvet, ibland med bakre foten vilande på en bänk. Det blir stor skillnad - testa!
Liggande lårcurl (3x8)
Raka marklyft (3x8), glöm inte bälte för ryggens skull, detsamma gäller vid knäböj och utfall!

Eftersom jag tycker att det är så tråkigt att köra vader så gör jag det (tyvärr) väldigt sällan, men gör jag det så kör jag låga och höga tåresningar. Jag tror att det kallas så.

Vad gäller rygg så brukar jag ibland köra chins. Jag kan inte göra en enda själv, men brukar ha en bänk till hjälp. Därefter brukar jag köra två olika dragövningar; brett grepp och smalt grepp. Därefter blir det oftast en roddövning; antingen brett eller smalt grepp. Kan även hända att jag gör lite ryggresningar.

Jag älskar mina benpass, men rygg är bara så tråkigt!

Inga kommentarer: