söndag 28 januari 2007

Född i en småstad

Jag har spenderat helgen hos mina föräldrar och passade på att sova en natt hos min lillebror som tillfälligt har flyttat hem för att läsa upp sina betyg. Han har skaffat sin första egna lägenhet efter att ha bott i kollektiv i Oslo i 5 år. Lördagkvällen spenderades i goda vänners lag spelandes Playstation Sing Star! Jag blir som förbytt när jag får en mikrofon i handen och vill knappt släppa den i från mig! Det är SÅ kul med karaoke! I dag är jag dock lite raspig i halsen...

Vi hade helt fantastiskt väder i går med sol och många minusgrader. Jag var ute och sprang en runda, men kände att den iskalla luften inte gjorde några direkta underverk för mina luftrör. I fredags pratade jag med uppfinnaren av Airtrim och han lovade att jag skulle ha min andningsmask i morgon måndag. Det ska bli jättespännande att testa den. Han berättade att han hade sprungit i -27 med en sådan mask och det hade gått utmärkt. Jag återkommer med ett omdöme senare i veckan.

Strax är det dags för lunch och sedan ska jag och Mazdan börja den långa återresan ner till Växjö. Det har kommit mycket snö i natt, men vägarna är saltade och fina. Jag kommer dock att köra superförsiktigt. Jag vill ju möta min käraste på stationen i kväll. :)

2 kommentarer:

Puma sa...

Hej Nannis, kul att höra att även du trotsar snön som ligger på gatorna. För att vara helt ärlig har jag aldrig tänkt på det där med att kylan skulle vara ett problem med luftrören. Har liksom inte upplevt det. Vare sig nu eller när jag är ute och åker skidor/spark i -20. Dock kan det vara för jäkla kallt om öron och kinder! Har jag en scarves/turtle neck upp över ansiktet tycker jag att det bildas en massa kondens och så blir det liksom kladdigt och geggigt (och sen isigt) istället...

Nannis sa...

Puma: Lyckost! Mina problem med den kalla luften beror ju på att jag har astma och det gör ju mina luftrör lite mer känsliga. Du är nog mer van vid kalluft än vad jag är, med tanke på var du kommer ifrån! ;-) För visst är du väl från Norrland?