torsdag 25 januari 2007

Busy little bee

I kväll har jag fullt schema:

1. Springa en runda på stan
2. Träna på gymmet
3. Städa så att det är fint när jag och D kommer hem på söndag. Eftersom jag inte vill sova ensam ända fram till söndag så drar jag hem till mina föräldrar i Falköping!
4. Packa
5. Titta på "Du blir vad du äter"

Apropå ingenting så har DHL ännu inte hämtat soffan på 5:e våningen. Pinsamt! Jag måste maila hyresvärden om den är kvar när jag åker hem på lunchen.

Ikväll ska jag träna armar, axlar och bröst. Inget upphetsande direkt eftersom jag är så trött på styrketräning för tillfället, men det är ett nödvändigt ont. Längre fram kommer jag ju att springa ytterligare en dag i veckan och får då dra ner på styrketräningen. Läste en diskussion på Puls igår där det gällde styrketräning vs. Body Pump. Body Pump är ju mer uthållighetsträning än styrketräning eftersom man kör betydligt fler reps på lägre vikter. Jag tror faktiskt att det kan vara ett mycket bra alternativ för löpare och ska nog försöka lägga in ett sådant pass i veckan istället för den traditionella styrketräningen. Ska banne mig kolla om det finns plats redan i kväll!

Inga kommentarer: