måndag 8 januari 2007

Fobi

Läste hos Träningsbloggen om bakterier som man inte vill veta om och att 29 av 30 badhus blir underkända.

Jag erkänner:

Jag har fobi mot badhus och gemensamma duschutrymmen! Det är det absolut äckligaste jag vet och särskilt äckligt är det när jag har glömt tofflor och måste gå omkring barfota. Jag nästan kräks (eller klöks som det heter på småländska vilket innebär att man får kväljningar) av bara tanken på det! Om jag måste gå barfota så försöker jag alltså nudda minsta möjliga golvyta med foten och reser upp fotvalvet så mycket som möjligt så att mina fötter ser ut som små akvedukter, vilket är exakt vad de är när jag går på våta duschgolv.

Med på denna äckellista finns även att bada i simbassänger. Mången gång har jag råkat på äckliga begagnade plåster komma flytande mot mig i simbassängen och de är "vicious" de små rackarna! Hur mycket man än försöker att simma ifrån dem så följer de alltid efter!

Jag blir alltid sjuk när jag har varit och simmat. D ska försöka att få upp sin kondition det här året (så att han slipper vara sjuk var tredje vecka) och som konditionsträning har han valt just simning. Han har köpt ett 12-gångerskort och var och simmade första gången i onsdags, och vad händer; jo, han blev förkyld. Det var ju det jag visste!

Beware of the badhus!

Inga kommentarer: