fredag 12 januari 2007

OK, det här är ingen skönhetsblogg...

...men jag vill ändå passa på att dela med mig med mitt bästa tips om man vill få långt hår! Jag hade sparat hur länge som helst och tyckte att mitt hår aldrig blev längre än till skulderbladen. Så bytte jag frisör och hamnade hos en lite äldre (ca 45 år) kvinna, till vilken jag beklagade mig om just hur svårt det är att spara ut håret. Men, sa hon, "har du aldrig blivit rekommenderad att använda inpackning efter varje gång du tvättar håret"? Nä, sa jag.

Så här är det: Köp en burk inpackning och sätt i den i håret varje gång du tvättar håret. Låt den sitta i under tiden som du gör allt annat; tvålar in dig, rakar bena, ja gud vet vad. Skölj ur! Gör detta varje gång du tvättar håret tills burken är slut.

Därefter kör du en viloperiod då du bara använder balsam, säg 2-3 månader. Därefter börjar du om med inpackningen och kör detta i cykler. På det här sättet mättar man håret och det blir mycket starkare. Jag brukar alltid vara tvungen att klippa mig var tredje månad för att mitt hår har varit så slitet, men den senaste gången så var det knappt slitet och frisören behövde knappt klippa någonting!

Jag lovar - detta funkar! Slut på skönhetstipsen för idag.

Inga kommentarer: