måndag 22 januari 2007

Växjö Löparklubb får idag en ny medlem

Löpning är en ensam sport i den aspekten att man måste göra allt jobb själv. Det är ingen som springer åt dig. Däremot behöver den inte vara ensam i det avseende att man alltid tränar på egen hand, tvärt emot. Det finns fullt med löparklubbar runt om i landet som har gruppträning och som kan tipsa och ge en råd.

Växjö Löparklubb är en sådan, och ikväll får den en ny medlem. :)

När jag tränade inför Göteborgsvarvet 2002 så gjorde jag misstaget att jag sprang långt varenda träningspass. Förmodligen ett vanligt nybörjarmisstag. På det sättet tröttar man ut sig och det blir helt enkelt tråkigt att springa dessa långpass varenda träningstillfälle. Den här gången ska jag variera mig med backar, distans, intervaller o.s.v. Jag tror även att en varierad träning gör dig till en bättre löpare. Våga träna något annat än löpning någon dag i veckan, t.e.x. simning, spinning, aerobics eller vad vet jag! Man stärker sina leder och ligament och det sliter helt enkelt inte lika mycket på kroppen.

Inga kommentarer: