måndag 8 januari 2007

Inofficiellt nyårslöfte

Vi har förresten ett inofficiellt nyårslöfte, D och jag. Vi har slutat att äta godis! Det är inte så att jag inte tycker om godis, jag är särskilt förtjust i saltlakrits, men jag mår så kass i magen när jag äter för mycket socker och vetemjölprodukter t.ex. vitt bröd att jag helt enkelt har beslutat mig för att sluta upp med att äta godis. Jag vet inte om jag är onormal, men jag kan inte påstå att jag har något sötsug som många andra tjejer har. Jag tror att man helt enkelt äter för dåligt om man ständigt är sugen på godis. Om man äter regelbundet och tillräckligt så blir man inte sugen på godis. Det är ialla fall min teori!

Jag älskar färska dadlar och de är ju ganska söta, men de innehåller så mycket nyttigt att de bara är bra för mig! Jag vill passa på att rekommendera alla dadelälskare att skynda till Willys och köpa deras färska dadlar (700 g för 19,90)!! Detta är ett kap och de är jättefina! Vanligtvis brukar jag lyxa till det och köpa 5-6 st färska dadlar i butiken till ett pris av 18,90/g - då kostar det ungefär 25:- för dessa ynka 5-6 dadlar. Skandal! Jag själv har investerat i 5 st paket på Willys. Skynda fynda som de brukar skriva i modebloggarna!

1 kommentar:

Puma sa...

åååh jag älskar också dadlar! men det var ett tag sedan jag åt några sist. jag får väl leta upp en willys...

något annat jag också upptäckt att jag älskar är hasselnötter. jag brukar ha dem i min havregrynsgröt eller i min fil/yoghurt tillsammans med lite kellogs k, eller vilka flingor man nu har råd att äta... :-)