måndag 29 januari 2007

Tänk om

När man råkar ut för skada så är det lätt att man slappar till sig och lägger ner träningen helt och hållet. Då gäller det att tänka om och hitta alternativ till det man egentligen hade tänkt träna. Mitt knä måste vila i några dagar och jag blir därför tvungen att träna något annat under tiden som det läker. Så vad göra?

Jag skulle kunna gå med mina älskade stavar istället, det är ju bra konditionsträning och skonsamt för knäna. I somras gick jag längs stranden i Mellbystrand varje morgon och hade då stavarna med mig. För er som inte vet vad Mellbystrand är, så ligger denna lilla sommaridyll mellan Halmstad och Båstad, och stranden där är Sveriges längsta: 12 km! Min sambo är därifrån, vi letar hus för fullt i området. :D

Jag skulle kunna styrketräna, men jag är så otroligt less på styrketräning för tillfället och har svårt att motivera mig till att gå till gymmet.

Simma skulle jag kunna göra, men jag har ingen baddräkt och är måttligt road av gemensamma duschutrymmen. ;)

Ni förstår ju vart det barkar; stavgång i skogen blir det i dag!

Inga kommentarer: