onsdag 2 maj 2007

Alternativ semester

Första gången jag red islandshäst var på Island för snart 3 år sedan. Jag red mycket när jag var liten, men sedan klingade intresset av av diverse orsaker. På Island väcktes dock intresset på nytt och jag blev handfallet förälskad i de små isländska trollen. Maken till sköna hästar finns inte! De är ruffa, oborstade och übercharmiga och alldeles lagom för en person på 164,5 cm att bemästra. Jag försökte att få D att bli lika förtjust som jag och "lurade" med honom på turridning, men han tyckte inte att det var något speciellt med hästar som han nästan nådde marken på när han satt på ryggen.

Eftersom vi inte kommer att åka på någon resa i sommar och jag är grön av avund på min bror med dame som ska åka till Sicilien (för övrigt min favoritresmål i hela världen och jo tack, jag vet att jag får ett helt hus istället för semesterresa, men ändå) så funderar jag på att lyxa till det med en turridning på Hallandsås i sommar. 3 timmar på hästryggen i gudomligt vacker terräng för 500:- är som hittat. Jag ringer direkt.

Inga kommentarer: