torsdag 24 maj 2007

Morgonträning

Ojojoj vad jag har sovit gott i natt! Vi lade oss redan vid 21-tiden, men låg och läste i en timma först för att bli riktigt riktigt trött. Släckte kl. 22 och innan jag visste ordet av så var klockan 6 och det var dags att gå upp! Det är inte ofta jag sover en helt natt igenom. Fantastiskt!

Eftersom vi ska på kurs i eftermiddag så hade jag planerat in ett besök på gymmet nu på morgonen. Som tur var hade jag förberett träningsväska och frukostlåda så det var i princip bara att klä på sig träningskläderna och sticka iväg. De öppnar kl. 06.30 på tisdagar och torsdag och det brukar alltid vara folk där. Sedan renoveringen i julas så har de fortfarande inte fått igång TV-apparaterna så att man kan titta på nyhetsmorgon när man står på löparbandet eller rotexen, och det irriterar mig. Hur svårt kan det vara att koppla in en TV? På senare tid har jag ju återupptäckt min ipod, men jag föredrar faktiskt att glo på TV när jag kör kondition.

Morgonens träning bestod av 45 minuter på Rotexen och jag brukar variera de olika programmen från gång till gång. Jag brukar värma upp på det manuella programmet i 10 minuter (bara raksträcka) och därefter köra olika backpass beroende på humör och ork.

Jag förstår inte att vissa inte svettas när de kör kondition. Jag svettas som en gris, oavsett vad jag tränar: löpning, rotex, aerobics, step-up, you name it. I am the sweaty girl.

Inga kommentarer: