torsdag 24 maj 2007

Saker som stör (mig)

1. Att man måste gå och klippa sig så fort håret känns långt igen och lockarna är fina. Då är det dags att kapa av det igen. Men jag står inte ut med torra och spretiga toppar och dessutom har jag leverpastejfärgad utväxt.

2. Att ventilationen i mitt rum på jobbet dånar så högt att jag tror att jag har fått tinnitus. Jag måste ringa vaktmästaren.

3. Att jag gjorde misstaget att koka havregrynsgröt i morse. Det tog 1 timma att äta upp den (1 dl havregryn). Smaken och konsistensen fick mig nästan att klökas. Förresten, säger man "klökas" i resten av Sverige? Jag hade aldrig hört det uttrycket förrän jag flyttade till Växjö. Misstänker att det är något sydsvenskt uttryck. Det betyder ungefär "att nästan kräkas".

4. Att D reser bort i morgon och är borta en hel vecka, vilket innebär att jag kommer att få sova ensam i en hel vecka, vilket i sin tur innebär att jag kommer att behöva gå och lägga mig senare än vanligt så att jag somnar direkt och inte ligger och tänker på en massa monster i garderoben, vilket i sin tur innebär att jag måste ha lampan tänd i hallen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I Nyköping säger man inte klökas... möjligen hulka...

Anonym sa...

Hihi ja, klökas är nog rätt sydsvenskt/småländsk. Hulka=innan man kräks.

Anonym sa...

MGK: Hulka är liksom inte samma sak... Svårt att beskriva en känsla!

Växjöbo: Kul att en Växjöbo har hittat hit, och dessutom en som styrker min teori! :) Välkommen!