onsdag 30 maj 2007

Silikon

Löpningen i går gick bra, i alla fall orkmässigt. Däremot har jag fortfarande problem med att mina fötter domnar och det är inte skönt att springa på fotsulor som känns som silikoninplantat. Inte för att jag vet hur sådana känns, men mina fotsulor kändes som silikoninplantat ser ut - vätskefyllda. Två gånger var jag tvungen att stanna och knyta upp skorna. Stort irritationsmoment! Jag blev dessutom av med min hare. Efter att ha värmt upp i 10 minuter och stanna för att stretcha mina stackars stela hälsenor, så blev jag förbisprungen av en äldre herre. Hurra tänkte jag, för det är alltid trevligt att ha någon som agerar hare åt en. Tyvärr tappade jag bort honom när jag stannade för andra gången och knöt upp skorna.

Självklart beror mina domningar på att jag har inlägg under främre foten i båda skorna och när fötterna svullnar blir det än mer ont om plats. Nästa gång ska jag testa att ta ur inläggen, även om de är till för att jag inte ska få ont i knäna. Men om jag varken kan springa med eller utan inläggen; då blir det ju inget sprunget alls.

I dag är det träningsfri dag!

3 kommentarer:

Puma sa...

Jobbigt med inlägg, men bra att du forstatte i alla fall! Jag har bara sprungit med mina inlägg någon enstaka gång. Får sådana fruktansvärda skavsår. Funderar på att gå tillbaka med dem, de är ju inte direkt billiga...

Anonym sa...

Så känns mina fötter också om jag knyter för hårt!

/Saucony rules

Anonym sa...

DTK:

Efter att jag snörde mina skör enligt bilden ovan så har jag inte längre problem med domnande fötter. Helt fantastiskt! Prova du med!