tisdag 8 maj 2007

Blixtar och dunder, brutna oskrivna regler

Nu har jag fetgått emot mina träningsprinciper. Jag har tränat fyra dagar i rad. Vanligtvis har jag som regel att träna tre dagar i rad och vila en, men nu har jag sagt brutit mot den regeln. Och det känns rätt så gött faktiskt.

Både lördag och söndag sprang jag ca 50 minuter i blandad terräng. På söndagen var jag nämligen ute och gick med svärmors hund och upptäckte av en händelse en jättemysig liten runda. Problemet var bara det att den tog endast 6 minuter att springa. Det blev alltså ett antal varv för att komma upp i 40 minuter. Utöver detta tog det 5 minuter att springa dit och således 5 minuter att springa tillbaka. Händer det även er ibland, det här att man hittar en supermysig väg/runda som man bara måste springa?

I går körde jag ett styrkepass på gymmet (överkropp) och avslutade med 20 minuter på Rotexen. Egentligen hade jag tänkt stå där lite längre, men hemmets plikter kallade. Fri tolkning! :D

I kväll trotsade jag vädergudarna som hotade med åska och gav mig ut en runda i stan. 45 minuter var jag ute och hela tiden hängde de svarta molnen över mig. Just som jag steg innanför dörren öppnade sig himlen och regnet vräkte ner. Ibland har man tur! Jag har faktiskt inget emot att springa i spöregn, men att vara ute när det åskar sänker min kaxighetsnivå med många snäpp.

Inga kommentarer: