torsdag 3 maj 2007

Ibland överträffar jag mig själv

Ibland blir jag rädd för mig själv. Som i går till exempel. Jag var ute och sprang en nätt liten runda på ca 50 minuter och precis som vid tidigare rundor började mina fötter att domna när jag hade 1/3 kvar ungefär. Jag bet ihop och sprang vidare, men när jag hade ca 500 m kvar så stod jag inte ut längre utan var tvungen att stanna och släppa ut fötterna ur skorna. Jag svor för mig själv och bannade de nya skorna. Därefter kom det till mig. Det kan väl aldrig vara så att skorna är för hårt snörda över framfoten? Med tanke på att jag dessutom har inlägg i främre delen av skon så kunde ju detta inte vara en omöjlighet. Jag släppte efter på snörningen and what do you know. Större mirakel har hänt, men mina fötter dansade och log hela vägen hem.

Inga kommentarer: