onsdag 9 maj 2007

Men sluta nu

Early bird på jobbet, men mitt lugn störs av en förbenad humla som har fastnat i min taklampa. I går hade den råkat förirra sig in genom mitt fönster och därefter hamnat i min taklampa på något vänster och kan nu inte ta sig upp. Det är jättetragiskt egentligen, och jag hade hjälpt den om jag hade kunnat. Saken är bara den att det är 4 meter i takhöjd här på kontoret och jag når inte. Lampan är utformad som en skål och nu ligger humlan där alldeles utmattad och surrar otroligt högljutt. I går var jag tvungen att ha webbradion på högsta ljudnivå och ändå överröstades radions skval av humlan. Stackare. Men håll tyst nu så jag kan läsa tidningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Försöker igen att lämna en comment
Hej! Fyndade du på loppisen?
Det är roligt läsa din blog.En bra genväg att lära känna dig mer! Jobbar idag och M.är på Gotland på semester....... nej han jobbar. Kram Anna

Anonym sa...

Hej Anna!

Äntligen gick det att kommentera! Jag köpte två stycken små Rörstrandfat, två fina pinnstolar som jag ska måla vita (Daniel hatar pinnstolar haha) och ett jättefint 50-talsbord. Synd att du inte fick följa med till Gotland! Vi kanske syns i helgen om jag bestämmer mig för att följa med tll M-strand. Kram Johanna