måndag 28 maj 2007

Busy bee

Vilken helg jag har haft! Så här mycket aktiviteter brukar inte mina helger innehålla. På fredagen åkte D till Stockholm och jag blev därmed gräsänka i en hel vecka framåt. Min nattsömn kommer att bli lidande. Jag KAN INTE sova ensam. Jag började helgen med en 5 km´s runda (det backiga spåret) i Fyllerydskogen och jag var helt ensam i skogen. Härmed kan det helt och hållet konstateras att folk i allmänhet inte springa kl. 19 en fredagkväll. Förutom Puma då som springer vid 22-tiden på kvällarna. Galet. Jag avslutade min kväll med de fyra sista avsnitten i Grey´s Anatomy säsong 3. Dessa fyra sista avsnitt var en besvikelse hela bunten.

Resten av helgen innebar en väldig massa bilåkande med familjen; först till Laholm för att hämta min bror på stationen. Därefter till Båstad för att fika på Coffee and the Bakery (mysigt café) och bli helt över öronen förälskad i Tage (det är inte han på bilden, men ganska likt). Därefter gick färden vidare över Bjärehalvön ner till Höganäs där Morsdagspresent inköptes på Höganäs Fabriksförsäljning. Dagen avslutades med lite shoppning på Väla.

Söndagen innebar även den lite bilåkande. Vi åkte till Bokhultet för att gå en kort promenad i de underbara bokskogarna och avslutade med Morsdagslunch på Örs Lantcafé. Där var det många som ville fika.

Veckan som kommer går, även den, i resandets tecken och jag ska ner till Sösdala på kundbesök på onsdag och till Stockholm på fredag för att gå kurs. Ingen rast och ingen ro! Det är konstigt; när något händer så händer allt på en gång. Kul att komma ifrån kontoret lite ialla fall.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej J! Blev inspirerad av länken om stavgång. Var ute på en 45 min lång promenad idag.Man fick verkligen upp farten och det blev svettigt värre. Undrar om ni kommer till helgen? Jag fikar efter semesterläsning. Vi åker nästa torsdag. Kram Anna

Anonym sa...

Hej Anna!! Jag vet inte riktigt om vi kommer i helgen, D kommer hem på torsdag och jag själv ska som sagt på kurs i Sthlm hela fredagen. Jag vet en bok som du säkert skulle gilla! Det är en tegelsten: Illusionisten av John Fowles. Jag tar med den i så fall! Vi måste ju ses innan ni åker!!

Härligt att du gav dig på stavarna! Jag hade faktiskt dig i tankarna när jag skrev det (tänkte fråga dig om du hade stavar, annars kunde du ha fått låna mina).

Kram från mig

Puma sa...

Jag har blivit förälskad i Halland (Halmstad rättare sagt) och vill flytta. NU! Killen är ju därifrån... men va fasen hittar man jobben??? :-(

Anonym sa...

Puma: Jag har tur som "bara" kan flytta min tjänst till Helsingborg där vi har kontor, men min sambo kommer också att behöva nytt jobb. Jag tror att du jobbar med något liknande som jag, d.v.s. säljer utbildningar, och jag vet faktiskt ett jobb som du skulle kunna söka... Jag mailar dig! :)