fredag 4 maj 2007

Ich bin ein lantis

Jag är en sådan som klagar över att "alla har så bråttom" och tycker att det är underbart när man får sätta sig på tåget hem från storstan. Jag erkänner; jag är en lantis. Men så mycket vett har jag i alla fall att jag står till höger i rulltrappan. ;)

Hörde på radio i morse om att the average Stockholmare går 20 meter på drygt 12 sekunder. Bra knatat! Dock är det ingen som slår invånarna i Singapore (singaporingnes, singaporian, singapor?). Där går man 20 meter på 10,55 sekunder. I Köpenhamn går man snabbast av de nordiska länderna, där tar det 10,82 sekunder att gå 20 meter. Enligt en brittisk studie har människans gånghastighet ökat med 10% bara sedan 1990-talet.

Jag skulle bli sönderstressad om jag bodde i en storstad.

Källa: Expressen

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag trodde också det innan jag flyttade, men det funkar faktiskt okej :)

Anonym sa...

Kerstin:

Jag tror också att det är en vanesak! Vi har dock köpt hus (på landet) så nu kommer jag definitivt att bli en lantis. :)