tisdag 29 maj 2007

Note to self: Drick vatten

I dag måste jag fylla på mina vätskereserver ordentligt. Jag har nämligen planerat att springa Trestugespåret i kväll (11,7 km) och vis av erfarenheten efter förra veckans urladdning (då jag blev så extremt trött att jag inte somnade förrän kl. 03.35) så vill jag inte upprepa det misstaget. Jag ska ge mig av så fort jag kommer hem från jobbet. Förra veckan sprang jag nämligen så sent (vid 19-tiden) och hade då inte ätit sedan kl. 15. Det är för långt emellan för mig och jag tror att det var därför jag blev så trött. Fast egentligen är det ju det jag åt dagen innan som räknas, inte det man äter samma dag. Det är ialla fall vad jag fick lära mig under en föreläsning för några år sedan.

Trestugespåret är underbart vackert och kan delas upp i tre delar;

1. Före Glasrikets golfbana
2. Över Glasrikets golfbana
3. Efter Glasrikets golfbana

Det är definitivt del 1 och 2 som tilltalar mig mest. Det är ganska flackt med få backar och betydligt mer lättsprunget än den 5 km´s runda som jag springer ibland, d.v.s. den med alla backarna. Jag räknar med att den här rundan tar ca 1 h och 10 minuter. Eventuellt blir det korta byxor idag. Jag sprang i dem förra veckan och det var mycket skönare än att springa i de långa tightsen. Pass upp för fästingar bara!

1 kommentar:

Puma sa...

Kul - du måste berätta hur det gick!!!