fredag 18 maj 2007

Garanterat


Jag är ingen flitig ipodanvändare. Jag köpte min ipod för ca 1,5 år sedan och den har använts mycket sporadiskt sedan dess. Jag glömmer bort den emellanåt och rätt som det är så dyker den upp i mitt medvetande igen. Den senaste veckan har jag främst kört kondition inomhus (på rotexen nere på gymmet) och då fick jag upp ögonen för hur gött det kan vara att träna till musik och till rätt musik. Fortfarande vill jag inte ha musik i öronen när jag springer/promenerar utomhus, men på gummet funkar det finemang! Särskilt när man ska stå och köra kondition i en timma och då de fortfarande inte har kopplat in TV-apparaterna som ska hjälpa till med att få konditionstimman att gå.

Som sagt, jag har inte använt min ipod sedan jag var på skidresa i mitten av mars och därför var den i princip fulladdad i lördags. Come Thursday, och nu är den nästan tom. Och jag har tappat bort min laddarsladd till USB2. Damn you trollen i tvättmaskinen, nu nöjer ni er inte bara med att sno mina strumpor! Jag har letat överallt. Satt blåslampa i baken på lillebror så han fick leta hemma hos mina föräldrar. Icke att finna någonstans.

Till slut fick jag ge upp. Jag köpte en ny sladd via Ebay. Den skickades härom dagen. Jag undrar hur lång tid det tar för US Postal Service tar att skicka en sladd till Sweden. Tänk om jag måste betala tull.

Och jag lovar. Så snart jag har fått paketet innanför dörren så kommer min gamla sladd att visa sitt fula gamla USB2-tryne. Garanterat.

Inga kommentarer: