tisdag 22 maj 2007

Kläder för icke-gravida

Jag är så irriterad på detta att jag tillägnar ett inlägg till dess ära.

Vad är det med modet just nu? Varför ska man inte kunna köpa kläder som får en att se icke-gravid ut? Jag vill inte se ut som om jag är i 7:e månaden. Det här a-linjemodet på klänningar och toppar som råder just nu är nog det mest osmickrande man kan tänka sig. Alla går omkring och ser ut som tält. Jag provade en jättefin klänning i går och framifrån/bakifrån satt den jättebra, men när jag såg mig ifrån sidan så såg det ut som om jag hade en vattenmelon under tyget. Det har jag inte.

De klänningar som jag har med A-linjeskärning kommer nu att förpassas till de sälla jaktmarkerna och de kommer inte att se dagens ljus förrän jag har en bulle i ugnen om si så där ett antal år.

2 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Va skönt att det inte bara är jag som tycker att detta plagg är gräsligt! Man ser ju för sjutton gravid ut, precis som du säger! Varför skulle man vilja göra det liksom!?
//Lina

Anonym sa...

Lina:

Kul att du tittar in! :) Ja, exakt, varför skulle man vilja se gravid ut om man inte är det? Jag tycker att vi gör revolt! ;)

Grattis i efterskott förresten!