tisdag 22 maj 2007

Utfyllnad

I brist på annat så kommer här en liten lista:

Namn: Johanna
Alias: Nannis
Hemligt alias: Har inget
Ålder: 31
Bostad: Hyresrätt i två etage på 6:e våningen i 3 månader till, därefter eget HUUUUUS!
Avskyr: Badhus och gemensamma duschutrymmen (har jag väl aldrig sagt förut...?) ;)
Tycker om: Att springa i skogen, att gå i skogen, dricka kaffe, kela, baka och laga mat, läsa deckare, titta på skräckfilm
Ditt bästa minne: Min underbara barndom
Ditt sämsta minne: Mitt år som au-pair i London
Pinsammaste du gjort: Har gjort mycket dumt, senast i lördags när jag blandade ihop D´s barndomskompis med honom som vi köpte huset av.
Din bästa sida: Jag är omtänksam, snäll och bra på att laga mat
Din sämsta sida: Väldigt impulsiv, talar först - tänker sedan
Beskriv dig själv: Social och öppen, glad och omtänksam
Kärlekslivet: Säger som Atomflickan: Bra, bättre, bäst.
Klädstil: Jeans och träningskläder
Komplex: Mina muskulösa (?) armar som inte passar i holkärm (enligt mig själv)
Vad finns i fickorna: Ingenting just nu
Jacka: En gammal marinblå parka från Filippa K som har vaknat till liv igen efter 8 år
Bästa personen du vet: D, och alla mina fyra familjemedlemmar
Sämsta personen du vet: Växlar från dag till dag
Drömyrke: Teckenspråkstolk eller trädgårdsmästare
Dröm: Att vårt hus och trädgård ska bli fantastiska, skaffa hund inom ett år, skaffa familj inom 3 år, och att bli rik.
Det första du tittar hos killar: Tänderna, ögonen och utstrålningen!
Det roligaste du gjort: Depeche Mode-konserten förra året slår mycket
Piercingar: Ett hål i vardera öra samt en piercing i naveln
Tatueringar: Japp
Samlar på: Pezfigurer
Intressen: Träna, shoppa, titta på film, läsa, gosa
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Hungrig och längtar efter semester
Favoritgodis: Salt och surt och lite sött
Är det nåt du absolut inte äter: Korv i alla dess former
Kläder just nu: Vita converse, mörka jeans från HM, marinblå kofta med vita smala ränder och ett vitt linne från Petit Bateau
Musik just nu: Lyssnar på fåglarna utanför mitt fönster
Vad sa du senast: Då hörs vi snart!
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Never look back!
Sommarplaner: En veckas semester i juli, en helg i Oslo, dagar hemma hos mina föräldrar och besök till Liseberg, Köpenhamn och Österlen med D
Är du bra på matte: Suverän på huvudräkning och rea-procent
Fisk eller badkruka: Riktig kruka
Längd och vikt: Kort och lagom.
Hur många kuddar sover du med: En.
Favoritväder: Sol och blå himmel
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med dig: Kortlek, trevligt sällskap och tändstickor
Spelar du nåt instrument: Spelade tvärflöjt, men dessa kunskaper är bortblåsta sedan länge
Morgon- eller nattmänniska: Morgon alla gånger
Sparare eller slösare: Sparare, alltid dåligt samvete om/när jag handlar
Vem är viktigast för dig: Familjen, D och jag själv.
Bästa film: Monsters Inc
Tror på liv på andra planeter: Nä
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja
Älskar du henne/honom fortfarande: Nej
Har du några homosexuella vänner: Japp
Tror du på mirakel: Nja
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja, definitivt
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, men tålamodet tryter allt som oftast
Ser du på kärleken som ett misstag: Heh?!
Bio eller promenad: Promenad, går aldrig på bio längre. Film är bäst hemma!
Är du kittlig: Joho då
Snarkar du: Inte vad jag vet ;D
Stjärntecken: Jellon
Rädd för insekter: Inte då
Äckligaste insekten: Mygg och knôtt
Största svaghet: Hundar hundar hundar, gråter alltid när det är hundar på TV
Det här är jag bra på: Korsord
Bästa bok: Illusionisten av John Fowles
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja: Självläkande, precis som Claire i Heroes
Chips, morötter eller godis: Äter mer morätter än godis i alla fall, men godis är gott
Pizza eller hamburgare: Pizza
Skriver du dagbok: Nej
Har du nån flickvän/pojkvän: Ja
Stökigt eller välstädat: Välstädat utan tvekan
Gungar du på stolen: Nä
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump: Var på väg på Sailet i Karlskrona för ett antal år sedan, men mitt sällskap backade ur
Vilken hand håller du gaffeln i: Vänster
Hur är din drömtjej/kille: Verkligheten överträffar dikten (eller hur man brukar säga)
Hur många syskon har du: Två bröder
Vad är du mest rädd för: Att inte duga.
Saltar du på maten: Ja, när jag lagar den
Gillar du att sjunga: Ja, men inte offentligt (Allsång på Skansen är inte ett alternativ)
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför: Humanistisk (helklassisk variant) - jag gillar språk
Anser du att du är stark: Ja, fysiskt i alla fall
Brukar du sola: Japp (aldrig solarium)
Vad gör du om du får hicka: Hickar
Röker du: Absolut inte
Snusar du: Absolut inte
Använder du knark: Absolut inte
Kaffe, te eller inget: Kaffekaffetåren den är bra, lalalala.... Gillar inte te.
Har du en besatthet: Njet

Inga kommentarer: