måndag 30 april 2007

Valborgsmässoblogg

Är inne en snabbis på kontoret i Helsingborg och jobbar halvdag. Kl. 12 hämtar D upp mig och det bär av mot Helsingör och förhoppningsvis skoshopping! Helgen har varit lång och slö hos svärmor med en hel del grillning, sollapande och löpning. I går skulle jag hjälpa D att bygga en spalje och det slutade med att jag fick spaljen i pannan med resultatet en fet bula. Det var i startfasen och spaljen bestod av två pinnar i vinkel. Vi skulle hålla upp den mot väggen för att måtta och D släppte och jag med. Jag såg spaljen komma farande och dunk så satt den i pannan på mig. Sedan fick han ingen mer hjälp. Aj.

Både lördag och söndag har jag tränat löpning och försökt att hitta lite nya rundor istället för de gamla vanliga. Jag blir lätt uttråkad och måste få nya intryck. Eftersom det är öppna vidder runt Mellbystrand så finns det inte direkt något som stoppar vinden och det blåser allt som oftast. Det är jobbigt att springa i motvind. Lördagsrundan tog ca 45 minuter och jag var rätt så seg i benen. Jag vet inte om det är de nya skorna, men jag är väldigt stel i hälsenorna och dessutom domnar mina fötter bort när jag springer på asfalt. Jag fick stanna och stretcha hälsenorna två gånger. :( Söndagspasset sprang jag i ett lite högre tempo och mestadels på skogsstigar. Då kändes det faktiskt betydligt bättre i både hälsenor och fötter. Jag tror att det är mina fötter som måste vänja sig vid de lite hårdare skorna helt enkelt.

Det är så trist när man får ont när man springer. Jag känner att jag har mycket ork och skulle kunna springa betydligt längre om mina fötter inte skulle protestera så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Testing testing

Anonym sa...

hej

Anonym sa...

test