fredag 13 april 2007

Jag var på gymmet

Yes! Träningstorkan är över. Jag var på gymmet i går (jag passade på att sticka dit emellan två stycken maskiner - vi hade tvättid igår). Jag tränade överkropp, d.v.s. rygg, armar och axlar. Det var inte så mycket folk där, mestadels de gamla vanliga gängen som allihop kör samma övning och med samma hantel, efter varandra. Detta innebär att t.ex. bicepscurl som i vanliga fall kanske tar 5 minuter för en enskild person istället tar ca 20 minuter för hela gänget. Effektiv träning? Inte så.

Det är så kul att observera folk på gymmet. Jag brukar alltid fråga om jag får köra emellan om de hantlar eller den maskin som jag hade tänkt använda är upptagna, men personen i fråga som använder dem just då sitter och vilar emellan seten. Detta brukar inte vara några problem.

I går följde jag i smyg en "diskussion" som hölls mellan en yngre kille och en man i 50-årsåldern som just handlade om det här. Diskussion och diskussion, nåja, det var endast den yngre killen som pratade. Den äldre mannen vägrade att hoppa av maskinen när han satt och vilade och trots att den yngre killen försökte övertyga honom så totalignorerade gubbskrället honom. Bara stirrade rakt fram och låtsades som om det regnade.

Det måste ha varit ett kraftigt skyfall. På med dumstruten!

1 kommentar:

Puma sa...

Välkommen tillbaka till gymet igen! Vilken dumgubbe på gymet som vägrade flytta på sig. Sådana som han borde upplysas om gymmens vett- och etikettsregler!!