måndag 23 april 2007

Veckans träning

Som ni kanske förstår så har jag lagt ner planerna på att springa Stockholm maraton i år. Mina knän kommer helt enkelt inte att hålla och jag vill inte ge mig på ett maraton utan att vara i form för det. Detta innebär, när jag tänker efter, att jag kanske borde byta texten i headern. En annan dag.

Löpningen ger jag självklart inte upp, men jag kommer nog att lägga maxlängd på mina löppass på ca 1 mil, eventuellt 1,5 mil.

Veckans träning kommer att bestå av följande:

Måndag: Styrketräning

Tisdag: Cross-training på F&S

Onsdag: Jobbar i helsingborg = vila

Torsdag: Body Pump

Fredag: Löpning

Lördag: Vila

Söndag: Löpning

Det blir nog bra.

2 kommentarer:

Henrik Hallberg sa...

Nejmen, en löpbloggare till från Växjö! Trevligt, trevligt. Trist med trasiga knän, ska försöka skumma igenom inläggen för att lista ut vad du drabbats av. Växjöloppet förste maj, är det något som planeras?

Anonym sa...

Hej Henrik Hjalmarsson från Växjö! :) Jag tror att mina knäproblem beror på att jag underpronerar. Jag var på Löplabbet för någon vecka sedan och gjorde löpanalys, viket resulterade i ett tåinlägg och nya skor. Efter att ha sprungit 4 ggr i nya skor + inlägg så har jag ännu inte fått några knäkänningar, vilket bådar gott.

Växjöloppet har jag faktiskt inte funderat på, det är ju nästa tisdag för sjuttsingen! Det har bara vara Sthlm-maran som funnits i tankarna, men den är ju lagd på is. Finns det möjlighet till efteranmälan eller är det fortfarande öppet för anmälningar i Vxö-loppet?