fredag 20 april 2007

Ändrade ideal

Det är så märkligt hur ens kroppsideal snabbt kan ändras. Tidigare har mitt ideal alltid varit varit en fitnesskropp i tävlingsform med tydliga muskler och låg fettnivå, men så är det inte längre och jag vet inte när denna förändring i attityd inträffade. Jag satt och kollade igenom bilder från MTGP i.e. MuscleTech Grand Prix som hölls i Västerås under påskhelgen och ägnade särskilt stort intresse för Body Fitness då jag plötsligt insåg att jag inte längre eftersträvar en sådan kropp.

Det är väl självklart att jag vill ha synliga muskler och en schysst vältränad kropp, men jag tycker att BF-tjejerna börjar närma sig bodybuilding mer och mer och det är inte vad jag eftersträvar. Många BF-tjejer är hårdare på tävling än de tjejer som tävlar i bodybuilding trots att man egentligen inte ska vara "för" hård i BF. Till syvende och sist så är det ju dock domarna som dömer och det är upp till dem att bedöma hårdhet ska premieras eller dömas ned. Personligen tycker jag att symmetri är det viktigaste, både i BF och BB.

Inga kommentarer: