torsdag 5 april 2007

Är det inte lunch snart?

Klockan är så så där någon minut över nio och jag sitter redan och längtar efter lunchen. Jag gjorde sketagod pizza i går och det blev en bit över och den ska jag äta till lunch. Jag gjorde deg på dinkelsikt efter Nlife-Ninas recept. Tidigare brukade jag koka egen tomatsås på krossade tomater, vitlök, olivolja o.s.v. men nu har jag kommit på hemligheten. Istället för att göra en sådan tomatsås så kan man blanda tomatpuré, olivolja, salt, svartpeppar, vitlök och oregano till en röra och sedan smeta på det (mycket!) på den utbakade pizzan. Det blir mycket mycket godare.

Sedan hade jag kallrökt skinka, röd paprika, gul lök och halva körsbärstomater på samt ett tjockt lager 10%-ig Västanost. Jag brukar ha mozzarella på helgpizzorna, men i går snålade jag lite med kalorierna. Det är ju snart påsk för satepicken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallihallå....
Veinge calling....
Vilken fin och rolig blogg du har. Gillar ditt lättsamma sätt att skriva. Jenny tror inte att du fått allergi av concealern - hon har en likadan.

Michael tycker att 2008 låter bra...;)

Du kan träna intervall uppför hallandsåsen när du kommit hit. Träna i "backar" är ju det bästa du vet, så nu har du något att bita i.

Hejdå från Micke & Jenny PS:hälsa D

Anonym sa...

Hej Micke och Jenny! Vad kul att ni har hittat hit (dock blir jag lite generad)... ;)
Jag gissar att Anna har skvallrat!

Jag ser fram emot att kämpa emot åsen. :)

Ha det så bra!