torsdag 26 april 2007

Det är jag och tuppen

Om gårdagen var helt död här på Springibena-bloggen pga jobb i Helsingborg med kundbesök och härlig utelunch i Norra hamnen så händer det mer här i dag. Nu är klockan snart 10, och jag har hunnit med en morgonjogg på ca 45 minuter, lång och avslappnad frukost med kaffe och Smålandsposten, samt en runda med dammsugaren på nedervåningen. Jag blir nästan rädd för mig själv, så effektiv som jag har varit i dag. Knepet är att stiga upp en timma tidigare samt en pojkvän som började jobba en timma tidigare idag. Jag vaknade när han gick vid 5.45 och sedan var det bara att sätta igång.

Det var länge sedan jag sprang på morgonen, före frukost, men det gick förvånansvärt bra. Jag tänker ofta att jag ska springa på morgonen, men vid tidigare tillfällen har jag varit så tung i benen att det bara har avskräckt. Morgonens jogg gick runt Växjösjön som var täckt med en lätt dimma, vilken sprack upp och bjöd på strålande solsken efter halva sträckan. Jag älskar att vara ute så tidigt på morgonen och det känns som om man är den enda i hela världen som är vaken. Nåja, nu var det ju inte så jättetidigt och det var många som gick morgonpromenad runt sjön, men ändå. Jag är en sann morgonmänniska.

Det är snart dags för morgonfikat med makrillmacka och kaffe, dock inte framför datorn i dag.

Inga kommentarer: