onsdag 11 april 2007

Visst är det märkligt

Det här med frukostvanor. Vissa människor skulle aldrig kunna tänka sig att äta samma sak till middag två dagar i rad, medan frukosten ofta ser likadan dag ut och dag in. Från den 1:a juni t.o.m. i mitten av oktober förra året åt jag havregrynsgröt med 5 st äggvitor till frukost varenda dag (förutom på lördagen). I dag skulle jag inte få för mig att äta havregrynsgröt till frukost. Man skulle kunna säga att havregrynsgröten står mig upp i halsen. Undrar varför? :D

Just nu äter jag naturell lättyoghurt med egenmixad müsli innehållandes fiberhavregryn, vetegroddar, vetekli, hela och krossade linfrön, russin samt valnötter. Detta har jag ätit till frukost sedan i mitten av oktober förra året.

Mina lördagsfrukostar är heliga och jag kan verkligen sörja min frukost om jag är bortrest en helg. Jag äter oftast lördagsfrukost i två omgångar, ja nästan tre. Jag inleder alltid alltid med två stora koppar kaffe och efter det är jag oftast ganska hungrig. Då blir det oftast någon god yoghurt med samma müslimix som ovan. Det står jag mig på i några timmar och därefter är det dags för frukost nr. 2. Då blir det mera kaffe, kokt ägg med randig kaviar samt smörgås med smör och Gouda-ost. Smöret är superviktigt eftersom det förhöjer smaken på osten.

Behöver jag säga att jag aldrig sover längre än kl. 8 på lördagarna? :D

Inga kommentarer: