torsdag 5 april 2007

Snark

Finns det något mer sövande än bedövande tystnad? Jag sitter just nu på jobbet och jag är den enda som är här i dag. Jag tror att jag somnar snart. Det enda som hörs är surrandet av servern samt min egen dator. Så är det ofta här på kontoret, även när det är fler än jag här. Det sitter vanligtvis ett antal konstruktörer här, men de gör inte mycket väsen av sig.

Jag behöver en viss, vad ska man säga, dynamik för att bli effektiv. Är det för lugnt så går jag ner i sleep mode. Samma gäller faktiskt på gymmet. Om det endast är jag där, eller en si så där 5 personer exklusive mig själv, så blir jag seg och trött och fruktansvärt omotiverad till att ta i och träna. Däremot, är det mycket folk och pump i luften (?) så blir jag taggad och tar i för kung och fosterland. Dock, om det är FÖR mycket folk och man får vänta på hantlar och maskiner, så blir jag bara förbannad och svär inombords över de gröngölingar som har letat sig till (läs gratisveckor).

Alltid är det något.

Inga kommentarer: