måndag 16 april 2007

Sköna skor sköna skor

d e som om man svävade n meter över marken
alla måste tro att man e redigt på knarken
jag flyger & flinar åt packet -
har ni aldrig sett nåt vackert?

Text: Sköna skor, Just D

Jo förstår ni; jag har blivit med nya skor och de är ack så sköna, men var åh så dyra. Jag var ju på löpanalys nu på eftermiddagen och precis som jag trodde så resulterade detta besök i ett par nya löparskor. Efter att ha varit ute och sprungit i ca 35 minuter så fick jag hoppa upp på banden så vi kunde se om jag pronerade eller supinerade. Det visade sig att jag sätter i foten på utsidan som man ska - fint och rakt - men när jag rullar ut på tån så rullar jag ut lite för mycket. Jag underpronerar helt enkelt. Därför tycker snubben att jag dels behövde en mer stabil sko samt en liten kil under tån på bägge fötterna. Och så blev det.

Vilken sko jag köpte? Asics Gel-Kinsei.

Ack och ve, min plånbok gråter blod.

2 kommentarer:

Puma sa...

Va fasen. This is a sign! Vi supinerar båda!! Och jag har också köpt nya skor ganska nyss. Men jag köpte Asics Nimbus istället. Tyckte faktiskt att de var snäppet skönare. Jag tyckte Kinseien var liiiite för hårda. Men jag köpte ju också inlägg, som jag har sprungit med en gång men vete katten om jag tycker att de hjälper mot supinationen. Allt jag fick var skavsår.

Nannis sa...

Puma:

Haha, vad lustigt att vi båda har samma "handikapp"! ;)

Jag testsprang skorna på asfalt i går kväll och liite hårda var de allt, men jag har inte ont i knät i dag och det ser jag som ett jobb betyg.