tisdag 24 april 2007

Solokvist

Helt ensam på jobbet idag, vilket innebär att jag får fika själv. Därför tar jag med mig makrillmackan och kaffekoppen och fikar framför datorn i dag.

Lite träningsvärk i bröstet efter gårdagens styrkepass. Jag har inte tränat bröst på flera veckor, men insåg att det kanske kunde vara bra att ta upp det igen. 3 set med 8 reps på 12 kgs-vikterna blev det. Gött, då har jag inte tappat helt i styrka. Ett tag körde jag faktiskt på 15 kgsvikterna i hantelpressen, men mina handleder tog för mycket stryk. Så stark är jag inte längre. :D Mycket folk på gymmet var det också, och varmt.

En nyfunnen Växjö-bloggare gjorde mig uppmärksam på Växjö-loppet som faktiskt går av stapeln den 1:a maj. Det hade jag alldeles glömt bort. Jag har sprungit Växjöloppet några gånger tidigare, men endast den korta sträckan (4,5 km). Det var dock ett tag sedan, år 2000 om jag inte minns helt fel, och mina löparpass har ju blivit lite längre sedan dess.

Växjö-loppet springs i halvmara, 10 km eller 4,5 km och jag måste erkänna att milen känns ganska lockande.

2 kommentarer:

Henrik Hallberg sa...

Du kan anmäla dig så sent som en timme innan vid nummerlappsutdelningen eller senast den 27:e på förhand. Tyvärr blir det lite smådyrt för milen, 175 ordinarie + 100 efteranmälningsavgift. Själv kommer jag att springa 10k för jobbet i lagtävlingen. Kolla på www.vaxjoloppet.nu.

/ H

Anonym sa...

vill bara gratulera till en oerhört fin och inspirerande och välskriven blogg! kul att läsa!!