onsdag 4 april 2007

Backpass

Jag älskar att springa i backar. Verkligen älskar. Det är något med backar som gör att min jävlaranamma kommer fram. Jag SKA bara upp för den där backen, även om den är brant och lång. Eftersom jag har haft lite knäproblem den sista tiden så har jag varit tvungen att undvika just backarna, men efter att ha varit på F&S cross-training pass i förra veckan (där vi sprang backintervaller) så kände jag att nu var det dags att ge mig på det igen.

Uppe i Fyllerydskogen i norra Växjö finns ett kanonspår som är fullt med backar. Sträckan är endast 5 km, men detta spår är betydligt jobbigare än det som kallas Trestugespåret som är 11,7 km. I måndags kväll stack jag ut i skogen för att testa mina knän och min ork, och det gick helt över förväntan. Sist jag sprang där så avlastade jag knäna genom att gå uppför backarna, men i måndags gick det som sagt bra. Orken var det inte heller något fel på. Härligt!

Jag och D ska åka hem till mina föräldrar över påsk. Det kommer bli en stor reunion eftersom min bror från Oslo kommer med dame samt yngste broren som just nu är på semester i New York, men kommer hem på påskdagen. Vilken hallabalo det kommer att bli! Kul kul! jag ska ha med mig löpardojorna, för man vet aldrig när lusten faller på. Hoppas på regn. (OBS. Jag skojar).

Inga kommentarer: