tisdag 24 april 2007

Yeah I know


Jag vet, jag vet. Det är ett evigt tjatande från mig om att man ska undvika aspartam och andra sötningsmedel, ta bort orsaken och inte symptomen (inte använda smärtstillande medel) och sluta äta mat med E621 i. Men nu har jag faktiskt hittat en smart grej som faktiskt verkar funka, i kombination med Aerius som i och för sig också är ett läkemedel som döljer symptomen istället för att ta bort orsaken. Jag är en liten hycklare.
Men strunt samma! Nu har jag hittat Nasaleze. Detta är ett hälsokostmedel som faktiskt marknadsför sig med hjälp av sin slogan "Behandlar orsaken, inte symptomen" så nu är det faktiskt inte mina ord den här gången. Nasaleze är ett finkornigt cellulosapulver som man snortar en gång i varje näsborre och på så sätt skyddar mot lutfburna allergener så som trädpollen. Det bildas en gel när pulvret kommer i kontakt med nässlemhinnan och det finns inga biverkningar eftersom cellulosan inte tas upp av kroppen.
Jag tror stenhårt på det här och har just tagit min första dos.
Bild: BBC

Inga kommentarer: