måndag 16 april 2007

På resande fot - träning

Den här veckan kommer jag att vara på resande fot en del. I morgon kommer jag att jobba i Malmö och på onsdag på vårt nyrenoverade kontor i Helsingborg, vilket även kommer att bli mitt hemmakontor i höst. :D

I mitt förra jobb reste jag mycket runtom i Norden och eftersom jag även då var mån om att hålla mig i form så hade jag alltid träningskläder med mig. Det blev en liten personlig utmaning att försöka att hitta ett lokalt gym där jag kunde träna. Ett av de fräschaste gymmen jag råkade på var i Laappenranta som ligger i östra Finland ganska nära den ryska gränsen. Ett annat trevligt gym med gigantiska pojkar är Haralds Gym i Oslo (välkänt och legendariskt gym inom byggarkretsar).

I veckan kommer jag dock ha med mig löpardojjorna. Ett bra tips om man inte har något gym att tillgå nära hotellet är att ta med sig hopprep! Det har räddat mig många gånger när det har kliat i bena efter träning.

Inga kommentarer: