torsdag 19 april 2007

Trôktorsdag

Känsliga läsare varnas för trist inlägg.

I dag har jag haft helt sjukt mycket att göra. Fullt upp från morgon till kväll. Jag har suttit hemma och jobbat för att slippa bli störd, och jag har fått massor gjort. Då känns det skönt att gå iväg och träna på kvällen! I kväll har jag varit på Body Pump och jag fixade äntligen att köra 2,5 kg´s vikterna på triceps (!). Vaddå tänker du säkert, det är väl ingenting. Joho då, något är det, för jag är supersvag i triceps, men jag tror att det beror på att jag får en sådan mjölksyra efter bröstövningarna. I dag fixade jag i alla fall mellanvikten. Yey! Jag håll på att glömma att jag satte nytt PB i axelövningarna också. :D 2,5 + 1,25 på varje sida. Kära nån så trött jag var i axlarna efteråt.

Det var många tjejer som inte körde några vikter alls när vi gjorde utfall. Det är ju det roligaste av allt! Jag körde 7,5 kg på varje sida. Jag gillar ju att köra ben!

Nu ska vi käka klyftpotatis, ugnstekta kasslerskivor och lök- och svampfräs.

Imorgon kommer jag förmodligen att köra ett löppass i Bokhultet efter jobbet. Gött att ha´t gjort liksom.

2 kommentarer:

Puma sa...

Jag har heller inga triceps. Så när BP-instruktören säger att bi och tri är lika stora och att man därför brukar kunna köra med samma vikter skrattar jag inombords och tänker att så är det då inte med mina muskler. Men ååh vad jag vill ändra på det för jag är rätt säker på att gäddhäng då aldrig kommer att bli särskilt "inne".

Anonym sa...

Puma:

Haha, är det snat?! Inte en chans att mina tri och bi skulle vara lika stora. Det visste jag faktiskt inte.