fredag 20 april 2007

Stundande semestertider


Semester brukar ju för många innebära att ligga platt som en pannkaka på stranden vid någon Medelhavsstrand med en god bok, och så även för mig, men efter ett antal dagar i horisontalläge brukar jag bli ganska rastlös. Jag och D har funderat ett tag på att åka på så kallad aktiv semester någon gång och därför har jag kikat runt lite efter alternativ.

D är ju ingen inbiten löpfantast så Springtimes är ingenting för honom, men jag själv skulle lätt kunna tänka mig att åka på Scandinavian Training Camp. Det måste vara den perfekta semestern med sol och bad kombinerat med träning och föreläsningar. Nike är huvudsponsor och förra året var bland annat Mari Jungstedt, Blossom Tainton och Evy Palm med. Springtimes anordnar även resor till olika maraton runt om i världen. Kul att resa med likasinnade! Vad däremot skulle passa D (han har länge velat lära sig att kite-surfa) är en resa med Ucpa. Det bästa med Ucpa är att allt ingår i priset (exklusive resa): helpension, utrustning, instruktörer o.s.v. och de har en uppsjö av olika aktiviteter. Allt från alpinism och golf till katamara och ridsafari på Korsika. Jag har kompisar som har rest med Ucpa tidigare och de var jättenöjda.

Jag vill ha semester nu!

Foto från Springtimes

2 kommentarer:

Puma sa...

men du, om du vill åka på training camps så har ju fitness magazine två stycken - en i början av sommaren i stockholm, och en i slutet i portugal! och så finns det en i början av juni i åre och där kommer det både att springas, dansas och cyklas och en massa annat. det ska finnas en till camp också, men jag kommer inte ihåg vad den heter.... det går till turkiet tror jag.

Anonym sa...

Puma: Det är sant, Fitness Magazine anordnar ju training camps, det har jag inte tänkt på. Hmmm....